Hogwart naszych czasów.
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Księga Zaklęć

Go down 
AutorWiadomość
Noodle Hewlett

Noodle Hewlett


Liczba postów : 98
Join date : 07/05/2012

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptySob 11 Sie 2012 - 19:57

A


Accio - zaklęcie przywołujące wybraną rzecz;
Acsendio - pozwala wydostać się na powierzchnię wody;
Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki;
Anapneo - zaklęcie udrożniające drogi oddechowe;
Aparacjum – zaklęcie powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne;
Aqua Eructo – sprawia, że z różdżki tryska strumień wody, podobnie jak przy użyciu Aguamenti;
Aquamenti - wytwarza strumień wody z różdżki; zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo;
Arania Exumei - zadaje ból pająkom;
Aresto Momentum - najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu;
Ascendio - pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony;
Avada Kedavra - najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę; zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst; użycie go karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie.
Avis - powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki

B


Bąblogłowy - tworzy bańkę powietrza wokół głowy;
Bloodbonds - potężne zaklęcie obronne; tego zaklęcia użyła Lily Potter, aby ochronić swego syna przed Voldemortem;
Bombarda - całkowicie niszczy wszystkie rzeczy. Wzmocnioną wersją jest Bombarda Maxima;
Bracchium Emendo - powoduje znikanie kości;

C


Carpe Retractum – pozwala skutecznie przyciągnąć do siebie przedmioty, a także przyciągnąć siebie do nieruchomych przedmiotów;
Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób;
Chłoszczyć - czyści różne przedmioty;
Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki;
Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu;
Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów; zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie;
Conjunctivitus - oślepia ofiarę; działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne, jak Drętwota na ludzi;
Cruciatus - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból;

D


Deletetrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantante;
Densaugeo - powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.
Deprimo - robi duże dziury w drewnie;
Depulso - wysyła impuls za pomocą którego można przewracać lub przesuwać różne przedmioty;
Descendo - otwiera ukryte przejścia;
Diffindo - przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia; przydatne na lekcjach zielarstwa;
Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę;
Disillusion - inaczej czar rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny, lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona;
Dissendium - zaklęcie ujawniające;
Draconifors – przemienia;
Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności;
Ducklifors – przekształca przeciwnika w małą kaczkę, która później wybucha;
Duro – przemienia w kamień;

E


Ebulbio - powoduje wystrzelenie z różdżki baniek, które atakują przeciwnika
Enervate - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do drętwoty;
Engorgio - zaklęcie powiększające;
Episkey – niweluje uszkodzenia ciała;
Erecto - zaklęcie prostujące, stawiające;
Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum;
Everte Statum - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane;
Expecto Patronum – Zaklęcie Patronusa, na dźwięk którego pojawia się patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów; jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić; jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejów ma z nim trudności; wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość;
Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające;
Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.

F

Feraverto – zamienia zwierzę w puchar;
Ferula - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek;
Fidelius – Zaklęcie Fideliusa; niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka; zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna;
Finite incantatem - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć;
Finite - kończy działanie niektórych zaklęć;
Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur;
Flagrate - oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem;
Flipendo - służy do przewracania przedmiotów, odkrywania ukrytych obszarów, otwierania drzwi lub odpychania przedmiotów;
Forcenti - wzmacnia zaklęcie Drętwota;
Furnuculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.

G


Geminio - powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone);
Glacius - dzięki temu zaklęciu, można zmienić wodę w lód oraz gasić pożary;
Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty;

H


Herbivicus – powoduje szybki wzrost roślin;
Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze;
Immobilus - spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada);

I


Impedimento - pewien czas spowalnia ofiarę imperio - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą;
Imperius - zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną istotą;
Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć);
Incancerus - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika;
Incendio – podpala
Innaminitus Conjurus - wyczarowuje przedmioty

J


Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.

L


Lacarnum Inflamarae] - powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień;
Lapifors – zaklęcie zamienia figurkę w małego króliczka/zajączka;
Legilimens - umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby; inaczej mówiąc: umożliwia „czytanie w myślach”;
Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu);
Liberacorpus - przeciwzaklęcie do czaru Levicorpus; uwalnia uniesiona ofiarę;
Linia wieku – pozwala wyznaczyć granicę, którą mogą przekroczyć tylko ci, którzy ukończyli określony rok życia;
Locomotor Mortis – umożliwia ruch, chodzenie;
Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor);
Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki;

M


Magicus Extremos - powoduje wzmocnienie uroków (ale nie czarów); działa przez kilkanaście sekund;
Melofars – zamienia daną część ciała w dynię;
Mimblewimble – powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków;
Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów;
Mobilicorpus - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby
Morsmorde - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż;
Mortaddin - bardzo potężne zaklęcie uśmiercające; ma taką moc, że mogłoby zabić 300 smoków za jednym razem;
Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego;
Mythal - potężne zaklęcie obronne; tylko to zaklęcie może odbić klątwę; Mortaddin, ale rzadko się to udaje; takimi czarami najczęściej chroniło się szkoły magii;

N


Nigtycryt – zaklęcie podobne do dzisiejszego Accio tylko teleportowało daną rzecz nawet z drugiego końca świata, a zaletą było to, że nie miało znaczenia jakiej wielkości jest dany przedmiot;
Nox Maxima - powoduje całkowitą ciemność;
Nox - gasi światło na końcu różdżki;

O


Obliteration – zaciera ślady na ziemi;
Obliviate - używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci;
Oculus repare - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary;
Oppugno – zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę;
Orbis – pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów;
Pakuj – pakuje różne rzeczy;

P


Partis Temporus - tworzy potężny ognisty tunel;
Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca);
Peskipiksi Pesternomi - być może poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta;
Petrificus Totalus - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje (paraliż);
Piertotum Lokomotor - ożywia rzeźby i posągi;
Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik;
Priori Incantatem - to zaklęcie wyjątkowe, które powoduje złączenie się różdżek - sióstr czyli mających ten sam rdzeń; nie chcą one walczyć jedna przeciwko drugiej lecz gdy są do tego zmuszane, to pojawiają się ostatnie zaklęcia wywoływane przez różdżkę tego, który ma w danym momencie bliżej siebie na nici tajemnicze światełko (zaklęcia są przypominane odwrotnie do chronologii czasu);
Protego Horriblisus - prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne;
Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia;
Protego - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami; działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne;

Q


Quietus – osłabia siłę głosu;

R


Reducio – zmniejsza rozmiary obiektów;
Reducto – niszczy nawet duży obiekty, mieląc je na proch;
Relashio - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem;
Renervate - uzdrawia i regeneruje; wybudza z czaru drętwota;
Reparo – naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty;
Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu;
Revelare venenum - zaklęcie ujawnia miejsca zalegania trucizny lub miejsca przez nią zniszczone. Pozwala określić jej rodzaj poprzez zmianę koloru części lub całego ciała by uzdrowiciel mógł wdrożyć odpowiednie procedury lecznicze;
Rictusempra – inaczej Zniewalające Łaskotki; promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika; z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika;
Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar;
Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa;

S


Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym;
Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Sezam Materio - usuwa blokady i zamknięcia; działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie;
Silencio - wycisza całkowicie;
Skurge - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.
Snufflifors – zamienia latające książki w myszy;
Sonorus - zwiększa siłę głosu
Specialis rebelio - zaklęcie sprawdzające czy dany przedmiot nie ma jakiś właściwości czarnomagicznych;
Specumen - zaklęcie używane do transmutacji stołu w lustro;
Spongify – zamienia w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.
Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów;

T


Tarantallegra - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca;
Tergeo - usuwa różne substancje;
Tortura transmutacji - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból;

U


Upiorogacek – straszy i wywołuje lęk;
Urok narowistości - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły;

V


Vermiculus - zamienia w robaki.
Vipera Evanesca – spala przedmioty i małe stworzenia na popiół;
Vipera Evanesca - sprawia, że z różdzki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół;
Volate Asenderay - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód;
Vulnera Sanantur- leczy głębokie, cięte rany zadane przez czarnomagiczne zaklęcie Sectumsempra.

W


Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory;
Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt;
Wskaż mi – różdżka wskazuje północ;

Z


Zaklęcie Bąblogłowy - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą;
Zaklęcie Bujnego Owłosienia - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów;
Zaklęcie Homomorficzne - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji;
Zaklęcie Kameleona - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia;
Zaklęcie Nienanoszalności - powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę;
Zaklęcie Odsyłające - zaklęcie odwrotne do zaklęcia przywołującego;
Zaklęcie Poduszkowe - polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników quidditcha to mężczyźni;
Zaklęcie Proteusza - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów; jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania Gwardii Dumbledora, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie Gwardii natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania; jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów;
Zaklęcie Swobodnego Zwisu - polega na lewitacji przedmiotów[/b]
Zaklęcie Trwałego Przylepca – na stałe przykleja przedmioty;
Zaklęcie Żarłoczności - zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin;
Zeiutmy - klątwa diabelstwa; klątwa ta nie mija nawet po 1000 lat, czyli przenosi się na kolejne pokolenia;


Pomysły na nowe zaklęcia można dawać w pomysłach.

Powrót do góry Go down
 
Księga Zaklęć
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Dział ksiąg do zaklęć

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Hogwart naszych czasów. ::  :: Księga zaklęć-
Skocz do: