A
Accio - zaklęcie przywołujące wybraną rzecz;
Acsendio - pozwala wydostać się na powierzchnię wody;
Alohomora - otwiera różne rzeczy, głównie zamki;
Anapneo - zaklęcie udrożniające drogi oddechowe;
Aparacjum – zaklęcie powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne;
Aqua Eructo – sprawia, że z różdżki tryska strumień wody, podobnie jak przy użyciu Aguamenti;
Aquamenti - wytwarza strumień wody z różdżki; zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo;
Arania Exumei - zadaje ból pająkom;
Aresto Momentum - najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu;
Ascendio - pociąga różdżkę w górę z ogromną siłą, prawdopodobnie także w inne strony;
Avada Kedavra - najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę; zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst; użycie go karane jest dożywotnim pobytem w Azkabanie.
Avis - powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki
B
Bąblogłowy - tworzy bańkę powietrza wokół głowy;
Bloodbonds - potężne zaklęcie obronne; tego zaklęcia użyła Lily Potter, aby ochronić swego syna przed Voldemortem;
Bombarda - całkowicie niszczy wszystkie rzeczy. Wzmocnioną wersją jest Bombarda Maxima;
Bracchium Emendo - powoduje znikanie kości;
C
Carpe Retractum – pozwala skutecznie przyciągnąć do siebie przedmioty, a także przyciągnąć siebie do nieruchomych przedmiotów;
Cave Inimicum - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób;
Chłoszczyć - czyści różne przedmioty;
Colloportus - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki;
Confringo - powoduje eksplozję danego obiektu;
Confundus - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów; zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie;
Conjunctivitus - oślepia ofiarę; działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne, jak Drętwota na ludzi;
Cruciatus - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból;
D
Deletetrius - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantante;
Densaugeo - powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.
Deprimo - robi duże dziury w drewnie;
Depulso - wysyła impuls za pomocą którego można przewracać lub przesuwać różne przedmioty;
Descendo - otwiera ukryte przejścia;
Diffindo - przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia; przydatne na lekcjach zielarstwa;
Diminuendo - zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę;
Disillusion - inaczej czar rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny, lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona;
Dissendium - zaklęcie ujawniające;
Draconifors – przemienia;
Drętwota - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności;
Ducklifors – przekształca przeciwnika w małą kaczkę, która później wybucha;
Duro – przemienia w kamień;
E
Ebulbio - powoduje wystrzelenie z różdżki baniek, które atakują przeciwnika
Enervate - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do drętwoty;
Engorgio - zaklęcie powiększające;
Episkey – niweluje uszkodzenia ciała;
Erecto - zaklęcie prostujące, stawiające;
Evanesco - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum;
Everte Statum - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane;
Expecto Patronum – Zaklęcie Patronusa, na dźwięk którego pojawia się patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów; jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić; jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejów ma z nim trudności; wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość;
Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające;
Expulso - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
F
Feraverto – zamienia zwierzę w puchar;
Ferula - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek;
Fidelius – Zaklęcie Fideliusa; niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka; zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna;
Finite incantatem - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć;
Finite - kończy działanie niektórych zaklęć;
Flagrante - zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur;
Flagrate - oznacza różne obiekty ognistym, czerwonym krzyżem;
Flipendo - służy do przewracania przedmiotów, odkrywania ukrytych obszarów, otwierania drzwi lub odpychania przedmiotów;
Forcenti - wzmacnia zaklęcie Drętwota;
Furnuculus - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.
G
Geminio - powiela małe obiekty (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone);
Glacius - dzięki temu zaklęciu, można zmienić wodę w lód oraz gasić pożary;
Glisseo - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty;
H
Herbivicus – powoduje szybki wzrost roślin;
Homenum Revelio - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze;
Immobilus - spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada);
I
Impedimento - pewien czas spowalnia ofiarę imperio - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą;
Imperius - zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną istotą;
Impervius - nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć);
Incancerus - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika;
Incendio – podpala
Innaminitus Conjurus - wyczarowuje przedmioty
J
Jęzlep - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie, itp.
L
Lacarnum Inflamarae] - powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień;
Lapifors – zaklęcie zamienia figurkę w małego króliczka/zajączka;
Legilimens - umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby; inaczej mówiąc: umożliwia „czytanie w myślach”;
Levicorpus - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu);
Liberacorpus - przeciwzaklęcie do czaru Levicorpus; uwalnia uniesiona ofiarę;
Linia wieku – pozwala wyznaczyć granicę, którą mogą przekroczyć tylko ci, którzy ukończyli określony rok życia;
Locomotor Mortis – umożliwia ruch, chodzenie;
Locomotor - służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor);
Lumos - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki;
M
Magicus Extremos - powoduje wzmocnienie uroków (ale nie czarów); działa przez kilkanaście sekund;
Melofars – zamienia daną część ciała w dynię;
Mimblewimble – powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków;
Mobiliarbus - służy do poruszania przedmiotów;
Mobilicorpus - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby
Morsmorde - wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż;
Mortaddin - bardzo potężne zaklęcie uśmiercające; ma taką moc, że mogłoby zabić 300 smoków za jednym razem;
Muffliato - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego;
Mythal - potężne zaklęcie obronne; tylko to zaklęcie może odbić klątwę; Mortaddin, ale rzadko się to udaje; takimi czarami najczęściej chroniło się szkoły magii;
N
Nigtycryt – zaklęcie podobne do dzisiejszego Accio tylko teleportowało daną rzecz nawet z drugiego końca świata, a zaletą było to, że nie miało znaczenia jakiej wielkości jest dany przedmiot;
Nox Maxima - powoduje całkowitą ciemność;
Nox - gasi światło na końcu różdżki;
O
Obliteration – zaciera ślady na ziemi;
Obliviate - używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci;
Oculus repare - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary;
Oppugno – zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę;
Orbis – pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Orchideus - powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów;
Pakuj – pakuje różne rzeczy;
P
Partis Temporus - tworzy potężny ognisty tunel;
Perriculum - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca);
Peskipiksi Pesternomi - być może poskramia chochliki lub inne magiczne zwierzęta;
Petrificus Totalus - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje (paraliż);
Piertotum Lokomotor - ożywia rzeźby i posągi;
Portus - zamienia dany obiekt w świstoklik;
Priori Incantatem - to zaklęcie wyjątkowe, które powoduje złączenie się różdżek - sióstr czyli mających ten sam rdzeń; nie chcą one walczyć jedna przeciwko drugiej lecz gdy są do tego zmuszane, to pojawiają się ostatnie zaklęcia wywoływane przez różdżkę tego, który ma w danym momencie bliżej siebie na nici tajemnicze światełko (zaklęcia są przypominane odwrotnie do chronologii czasu);
Protego Horriblisus - prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne;
Protego Totalum - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia;
Protego - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami; działa na zwykłe uroki, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne;
Q
Quietus – osłabia siłę głosu;
R
Reducio – zmniejsza rozmiary obiektów;
Reducto – niszczy nawet duży obiekty, mieląc je na proch;
Relashio - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem;
Renervate - uzdrawia i regeneruje; wybudza z czaru drętwota;
Reparo – naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty;
Repello Mugoletum - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu;
Revelare venenum - zaklęcie ujawnia miejsca zalegania trucizny lub miejsca przez nią zniszczone. Pozwala określić jej rodzaj poprzez zmianę koloru części lub całego ciała by uzdrowiciel mógł wdrożyć odpowiednie procedury lecznicze;
Rictusempra – inaczej Zniewalające Łaskotki; promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika; z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika;
Riddiculus - zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar;
Salvio Hexia - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa;
S
Sectumsempra - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym;
Serpensortia - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
Sezam Materio - usuwa blokady i zamknięcia; działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie;
Silencio - wycisza całkowicie;
Skurge - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.
Snufflifors – zamienia latające książki w myszy;
Sonorus - zwiększa siłę głosu
Specialis rebelio - zaklęcie sprawdzające czy dany przedmiot nie ma jakiś właściwości czarnomagicznych;
Specumen - zaklęcie używane do transmutacji stołu w lustro;
Spongify – zamienia w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.
Szatańska Pożoga - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów;
T
Tarantallegra - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca;
Tergeo - usuwa różne substancje;
Tortura transmutacji - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból;
U
Upiorogacek – straszy i wywołuje lęk;
Urok narowistości - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły;
V
Vermiculus - zamienia w robaki.
Vipera Evanesca – spala przedmioty i małe stworzenia na popiół;
Vipera Evanesca - sprawia, że z różdzki wystrzeliwuje mały snop ognia, który spala żmiję na popiół;
Volate Asenderay - wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód;
Vulnera Sanantur- leczy głębokie, cięte rany zadane przez czarnomagiczne zaklęcie Sectumsempra.
W
Waddiwasi - odblokowuje zatkane otwory;
Wingardium Leviosa - unosi wskazany obiekt;
Wskaż mi – różdżka wskazuje północ;
Z
Zaklęcie Bąblogłowy - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą;
Zaklęcie Bujnego Owłosienia - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów;
Zaklęcie Homomorficzne - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji;
Zaklęcie Kameleona - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia;
Zaklęcie Nienanoszalności - powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę;
Zaklęcie Odsyłające - zaklęcie odwrotne do zaklęcia przywołującego;
Zaklęcie Poduszkowe - polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników quidditcha to mężczyźni;
Zaklęcie Proteusza - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów; jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania Gwardii Dumbledora, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie Gwardii natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania; jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów;
Zaklęcie Swobodnego Zwisu - polega na lewitacji przedmiotów[/b]
Zaklęcie Trwałego Przylepca – na stałe przykleja przedmioty;
Zaklęcie Żarłoczności - zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin;
Zeiutmy - klątwa diabelstwa; klątwa ta nie mija nawet po 1000 lat, czyli przenosi się na kolejne pokolenia;
Pomysły na nowe zaklęcia można dawać w pomysłach.